Dette site understøtter kun begrænset din browser. Vi anbefaler, at du skifter til Edge, Chrome, Safari eller Firefox.

SPAR 10% PÅ DIN FØRSTE ORDRE

1 - 2 DAGES LEVERING

FRI FRAGT OVER 500 KR.

Cart 0

Tillykke! Du har opnået gratis fragt Du er 499 kr væk fra at opnå gratis fragt.
Beklager, vi har ikke flere af dette produkt.

Produkter
Subtotal Gratis

Fragt, moms og rabatkoder beregnes ved betaling

Din indkøbskurv er tom

FAQ

FAQ

Betaling

Hvordan betaler jeg for min ordre?


Vi accepterer følgende kortbetalinger:

   

Mastercard

Dankort

Visa

 

Derudover kan du også betale med Mobilepay, Klarna Faktura (buy now, pay later) og afbetaling gennem Viabill. Du kan læse mere om Viabill her.
 
Når du går til betaling, vil du blive bedt om at indtaste kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre. Du vil modtage en ordrebekræftelse på e-mail, når din ordre er registreret. Beløbet vil ikke blive trukket fra din konto, før ordren afsendes fra mbyM-shop.com.

 

Afbetaling med Viabill

Med Viabill skal du overføre din månedlige indbetaling til ViaBill senest den 20. i måneden. Din første indbetaling skal dog ske senest den førstkommende 20. i en måned (log ind hos Viabill og se hvornår første/næste gang er for dig. Betalingen laver du i din netbank med girokort FI-koden fra Mit ViaBill. Du har altid mulighed for at indbetale et højere beløb end angivet i Mit ViaBill eller indbetale hele beløbet.

Har du ikke indbetalt senest den 20. i måneden, fremsender Viabill en reminder til dig, hvilket koster 39 kr. i reminder fee. Du undgår dog yderligere gebyrer, hvis der er dækning på dit kort, da ViaBill som aftalt med dig hæver det skyldige beløb fra dit betalingskort den sidste hverdag i måneden.

Læs mere om Viabill her.

 

Ved køb af varer på mbyM-shop.com med Viabill som valgt betalingsløsning, foregår al fremtidig kommunikation mellem dig som kunde og Viabill som udbyder. mbyM-shop.com er ikke ansvarlig for hverken afbetaling eller kommunikation. mbyM-shop.com håndterer kun din ordre og eventuel returnering/ombytning.

  

Klarna Faktura 

Klarna Faktura er en sikker og smart betalingsløsning på nettet, hvor du kan betale for dine varer efter modtagelsen. Betalingsfristen er 14 dage.

 

Læs mere om Klarnas vilkår her.

 

Ved køb af varer på mbyM-shop.com med Klarna som valgt betalingsløsning, foregår al fremtidig kommunikation mellem dig som kunde og Klarna som udbyder. mbyM-shop.com er ikke ansvarlig for hverken afbetaling eller kommunikation. mbyM-shop.com håndterer kun din ordre og eventuel reklamation og returnering/ombytning.

   

For at kunne tilbyde Klarnas betalingsmetoder, vil vi muligvis overføre dine personlige oplysninger i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, for at Klarna kan vurdere, hvorvidt du er kvalificeret til deres betalingsmetoder, og for at skræddersy disse betalingsmetoder til dig. Dine overførte personlige data bliver behandlet i overensstemmelse med Klarnas egen Databeskyttelsesmeddelelse.

   

Hvornår trækkes pengene på min konto?

Betalingen for din ordre trækkes først på din konto, når varen er pakket og afsendt fra vores lager. Dette gælder dog ikke ved Viabill og Klarna, som er afbetaling/faktura.
 

Er det sikkert at betale på mbyM-shop.com?

Det er 100 % sikkert at handle på mbyM-shop.com. Vi samarbejder med sikre danske systemer inden for online handel og online betalingssystemer.

 

Kan jeg betale via bankoverførsel på mbyM-shop.com?

Nej, det er desværre ikke muligt at betale med bankoverførsel på mbyM-shop.com.

Gavekort og rabatkode

Værdikoder, vouchers og rabatkoder
 
Værdikoder udstedt af mbyM-shop.com gives som en procentrabat, fri fragt eller en beløbsrabat. Værdikoden indløses inden betaling af din ordre, og kan kun indløses ved køb online og ikke i butikkerne. Der kan kun indløses én værdikupon pr. ordre. 
  
Værdikoderne får du eksempelvis ved kampagner, såsom at blive tilmeldt nyhedsbreve fra mbyM, og du modtager dem på mail. Værdikuponerne er personlige og må ikke gives videre. 
  
En værdikode er gyldig, så længe kampagnen løber. Hvis der ikke er anført en udløbsdato, er kuponen gyldig i 60 dage. 
Hvis du ønsker at returnere en ordre, hvor en værdikode er fratrukket, tilbagebetales værdikuponens beløb ikke. Eks. Hvis du handler for 500,- og har en rabatkode på 100,- skal du kun betale 400,-. Hvis du returnerer denne vare, får du kun 400,- retur. 
Dertil kan du ikke gøre krav på en ny værdikupon. 

  

Hvis du ønsker at returnere en ordre indeholdende en gratis gave i forbindelse med en kampagne, er det påkrævet, at den gratis gave returneres sammen med købet. Hvis dette ikke er tilfældet, fratrækkes den gratis gaves salgspris dit returbeløb.

   

Den fulde værdi af rabatkoden skal anvendes på én gang. Har du eksempelvis en rabatkode på 500,-, og kun anvender 400,- i ordren, hvor rabatkoden indtastes, anses det resterende beløb som mistet. Dertil kan du ikke gøre krav på en ny rabatkode.  

 

 

Har du problemer med indløsning af en værdikupon, så kontakt vores kundeservice.

 

Gavekort

Det er endnu ikke muligt at anvende gavekort online. Gavekort kan købes online og bruges i alle danske MESSAGE butikker.

Returportal

Hvad er mine rettigheder, hvis jeg ønsker at returnere en vare?

Når du handler på mbyM-shop.com, har du 14 dages returret fra den dag, du modtager din vare med posten. Det betyder, at du frit og uden at oplyse en grund, kan  få pengene retur inden 14 dage. Medbring/medsend da din byttebon/kvittering.

    
Det kræves dog, at varen returneres i samme stand som den er modtaget, og med alle originale mærker. 

 

BEMÆRK VENLIGST. Vi håndterer ikke din returpakke, hvis de 14 dage er overskredet. 

   

RETUR/BYT I BUTIK
  
Byt/returner i alle MESSAGE butikker gratis. Her vil du ligeledes kunne få vejledning af personalet, som kan hjælpe med andre størrelser og evt. alternative varer. Husk kvittering, som er med i din online-pakke. Eventuelle leveringsomkostninger returneres ikke. Returnering i butik kræver ikke registrering i vores returportal.

 

 

RETUR ONLINE

Send varen retur til vores webshop-lager ved at registrere din returpakke i vores returportal her. Log in med dit ordrenummer (finder du i din ordrebekræftelse på mail) og den mail, du har brugt i bestillingen af din ordre. Angiv de(n) vare(r), du vil returnere, samt årsag og metode. Et returlabel bliver genereret, som du kan printe ud. Dette skal sættes på returpakken, som skal afleveres i den pakkeshop, der håndterer den fragtmetode, du har valgt.

 

Du vil blive opkrævet et returgebyr på 39 kr. for hver ordre, som du returnerer varer fra. Husk at registrere en returnering for hver ordre separat i vores returportal, og vær opmærksom på, at alle de varer, som du ønsker at returnere, er blevet valgt. Er returvarerne ikke registreret korrekt, kan det medføre længere håndteringstider for vores lager. Hvis du returnerer varer fra flere ordrer i samme pakke, vil du stadig blive opkrævet et returgebyr pr. ordre, du returnerer fra.

 

Vi tilbyder ikke ombytning på samme ordre online. Her kræves, at din ordre returneres, jf. ovenstående. Dernæst kan du gennemføre en ny ordre på den ønskede størrelse.

     

RETURPORTAL

 

Læs mere om vores returpolitik her.

Ordre

Jeg er en ny kunde, hvordan bestiller jeg?
Alle produkter på mbyM-shop.com kan købes online. Du skal bare klikke på det ønskede produkt, vælge størrelse og farve og lægge det i indkøbskurven ved at klikke på “Læg i kurv”. Hvis du ønsker at shoppe videre, skal du gå tilbage og fortsætte din shopping.
 
For yderligere køb, følg samme procedure som før beskrevet. Når du er færdig med at shoppe, klikker du på “Check out” knappen og udfylder dine informationer. Når du har færdiggjort din bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse på mail. Husk at tjekke efter om din adresse og kontaktinformationer er korrekte. 
Kontakt kundeservice inden for 30 minutter fra din ordre er gennemført, hvis der er fejl i dine informationer.
 

Fra hvilke lande kan jeg shoppe online?
Du kan shoppe online på mbyM-shop.com fra følgende lande:

Danmark
Belgien
Tyskland
Holland
Sverige
Østrig
Luxemborg
Finland
Italien
Irland
Polen
Spanien
 
Hvordan kan jeg følge min ordre?
Så snart din ordre er pakket og afsendt kan du følge din ordre. Når vi sender din pakke fra vores lager, modtager du en e-mail med din ordrebekræftelse og dit track and trace nummer.
 
 
Jeg har ikke modtaget min ordre, hvad skal jeg gøre?
Hvis din ordre ikke er ankommet på leveringsdatoen, kan det skyldes forskellige ting. Check din e-mail, måske har vi sendt information omkring, hvorvidt dine varer har forladt vores lager, eller om der er opstået en forsinkelse. Vær opmærksom på, at leveringstiden kan være længere ved udsalgs eller kampagneperioder. Har du ikke modtaget nogen information fra os, kan du kontakte kundeservice.
 
 
Kan jeg slette eller ændre min ordre?
Hvis du kontakter os inden for 30 minutter fra din ordre er gennemført, kan vi annullere din ordre. Det er desværre ikke muligt at ændre i din ordre eller informationer. For at yde så god en service som muligt, hvor du modtager dine varer hurtigt, forbereder og klargør vi din ordre, så snart du har bekræftet dit køb i webshoppen. Hvis du ændrer mening, kan du returnere dine varer efter modtagelse. Gå til “Bytteregler” for mere information. 
 
 
Indeholder din ordre forkerte informationer?
Kontakt kundeservice, hvis du opdager fejl i din ordre. Vi vil håndtere din henvendelse hurtigst muligt.

 

Bytteregler

Hvad er mine rettigheder, hvis jeg ønsker at returnere en vare?
Når du handler på mbyM-shop.com har du 14 dages returret fra den dag du modtager din vare med posten. Det betyder at du frit og uden at oplyse en grund kan få pengene retur inden 14 dage. Det kræves dog, at varen returneres i samme stand som den er modtaget og med alle originale mærker.

 

BEMÆRK VENLIGST. Vi håndterer ikke din returpakke, hvis de 14 dage er overskredet. 

   
Hvordan returnerer eller ombytter jeg en vare købt på mbyM-shop.com? 
Når du ønsker at returnere eller bytte til anden størrelse, kan du vælge mellem 2 fremgangsmåder:
 
1) At finde en MESSAGE butik i nærheden af dig og gå ned i butikken, hvor du uden fragtomkostninger kan ombytte eller returnere din vare. Hvis du ønsker at bytte/returnere i en MESSAGE butik, skal du medbringe din bon, som er i pakken når du modtager varen.

 

2) Du kan også sende varen retur til vores webshop-lager ved at registrere din returpakke i vores returportal her. Log in med dit ordrenummer (finder du i din ordrebekræftelse på mail) og den mail, du har brugt i bestillingen af din ordre. Angiv de(n) vare(r), du vil returnere, samt årsag og metode. Et returlabel bliver genereret, som du kan printe ud. Dette skal sættes på returpakken, som skal afleveres i den pakkeshop, der håndterer den fragtmetode, du har valgt. Dernæst kan du købe varen i den størrelse, du ønsker. Vi tilbyder ikke ombytning online.

Du vil blive opkrævet et returgebyr på 39 kr. for hver ordre, som du returnerer varer fra. Husk at registrere en returnering for hver ordre separat i vores returportal, og vær opmærksom på, at alle de varer, som du ønsker at returnere, er blevet valgt. Er returvarerne ikke registreret korrekt, kan det medføre længere håndteringstider for vores lager. Hvis du returnerer varer fra flere ordrer i samme pakke, vil du stadig blive opkrævet et returgebyr pr. ordre, du returnerer fra.

 

NB! Vær venligst opmærksom på, at du indleverer returpakken til den korrekte fragtleverandør - står der PostNord på returlabel, skal du indlevere pakken på et PostNord posthus/postbur. Står der GLS på returlabel, skal pakken indleveres i en GLS pakkeshop. Vi håndterer ikke pakker, der er indleveret forkert. Det vil sige, at vi hverken efterlyser eller erstatter disse pakker.

Du kan også undlade at bruge returportalen, og selv betale for fragtomkostninger. Forsendelsen skal ske med omdeling. Vi henter ikke din pakke på posthuset. Send da til:

  

MESSAGE A/S
Att. mbyM-shop.com
A.F. Heidemanns vej 19
9800 Hjørring

  

Returnering af pengene vil ske indenfor 5-7 dage fra vi modtager din pakke på vores lager. Der kan dog gå op til 30 dage inden du kan se beløbet på din konto. Dette skyldes ventetid hos bankerne, i forbindelse med overførslen af penge.

Bemærk:
Du kan miste dit købsbeløb helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet fordi du reelt har taget varen i brug, den er blevet beskadiget i din varetægt eller du har håndteret varen på anden måde end det var nødvendigt for at du kunne fastslå varens art eller egenskaber og den måde, som de fungerer på. Bemærk at original emballage kan udgøre en væsentlig del af varens værdi.
mbyM fastsætter værdiforringelsen.

Som udgangspunkt nedskrives varer med bortkommet eller beskadiget emballage med minimum 20% og varer, som er taget i brug eller på anden vis beskadiget nedskrives med minimum 80%.
Hvis varen vurderes usælgelig, vil værdiforringelsen være 100%.
 
Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at bytte min vare til en anden?
Så skal du returnere din vare, se venligst i afsnittet om at sende retur. Derefter er du nødt til at foretage et nyt køb på webshoppen. Dette skyldes at ved en difference i pris, har vi brug for at du indtaster dine kreditkortoplysninger igen, da vi ikke har adgang til denne data.
 
Hvordan kan jeg få mine penge tilbage?
Tilbagebetalingsperioden varierer mellem 5-7 hverdage, fra vi har modtaget dine returvarer på vores lager. Når vi har tjekket varernes tilstand og klargjort en refundering, vil du blive informeret via e-mail. Refunderingen vil ske via samme betalingsmetode, der blev anvendt ved køb af varen. 

Vær opmærksom på at bankernes transittid på pengene varierer meget, og i få tilfælde kan det tage helt op til 4 uger før pengene er overført til din konto. 


Varerne, jeg har modtaget, er forkerte eller har fejl. Hvad skal jeg gøre?
Hvis du har modtaget en vare, som er itu eller ukorrekt i forhold til dit køb, vil vi refundere varens værdi og returomkostninger, så snart vi modtager varen på vores lager, og har gennemset den for eventuelle fejl. Kontakt venligst vores kundeservice, som vil hjælpe dig videre i sagen.  
 
Jeg har returneret en vare, men pengene er ikke gået ind på min konto endnu.
Når du ønsker pengene udbetalt for en vare, du har sendt retur, kan du forvente 7-10 arbejdsdage, fra den dag vi modtager varen, til pengene kan ses på din konto. Dette skyldes administration samt ekspedition af bankoverførslen.

I visse tilfælde kan det tage op til 4 uger. Dette er den transittid bankerne bruger på at flytte pengene rundt.

Vi behandler din returnering indenfor 3-5 arbejdsdage, og du vil modtage en advisering om at din retur er behandlet og godkendt fra mbyM-shop.com. 


Du kan bytte og returnere dine varer i alle MESSAGE butikker i hele Danmark, blot husk at medbringe din bon. Find din lokale MESSAGE butik på www.MESSAGE.dk. 

Levering

Hvad koster det at få leveret min ordre?

Det koster fra 39 kr. at få tilsendt en pakke til en pakkeboks. Hvis du handler for over 300 kr., er fragten gratis ved levering til en MESSAGE butik i Danmark. Se hvilke og hvor butikkerne ligger på www.message.dk.  

Hvilke lande leverer mbyM-shop.com til?
Udover Danmark, leverer vi til:

Belgien
Tyskland
Holland
Sverige
Østrig
Luxemborg
Finland
Irland
Spanien

Her skal det pågældende land vælges i menuen. 

Hvornår vil jeg modtage mine varer?
Hvis du bestiller din vare inden kl. 12.00 på en hverdag vil vi bestræbe os på at få pakken af sted samme dag. Og du vil ofte modtage den dagen efter. Ved levering til udlandet skal man påregne 3-5 arbejdsdages levering.

Ordrer placeret i weekender eller på helligdage vil blive behandlet den følgende hverdag. Ved udsalgs og kampagneperioder kan leveringstiden være længere end normalt. Når din ordre har forladt vores lager, vil du modtage en bekræftelse på e-mail.

Hvilke leveringstyper kan jeg vælge?
mbyM-shop.com leverer dine varer med GLS eller PostNord. Du kan vælge at få dine varer sendt til din arbejdsplads eller du kan vælge nærmeste pakkeshop.


Hvad gør jeg, hvis I har sendt mig en forkert vare?
Hvis vi ved et uheld er kommet til at sende dig en forkert vare, så kontakt venligst kundeservice. Herefter vil processen blive klargjort. Vi vil hurtigst muligt forsøge at rette fejlen og sende den korrekte vare til dig.

Reklamation & sikkerhed

Hvad gør jeg hvis jeg opdager en defekt eller fejl på min vare?
Hvis du opdager en fejl på din vare når du modtager den – skal du kontakte vores kundeservice. Husk at oplyse dit ordrenummer og fejlen på varen. Vores kundeservice hjælper dig videre i forløbet, ved enten at ombytte varen eller give dig pengene retur. Har du spørgsmål relateret til sikkerhed i forbindelse med brugen af vores produkter, bør du ligeledes henvende dig til vores kundeservice via mail til online@message.dk.
 
Jeg har fundet en defekt eller en fejl efter mine 14 dages returret – Hvad gør jeg?
Skulle du opleve fejl eller mangler på varen efter returretten er udløbet, så skal du kontakte kundeservice og de vil gøre alt for at hjælpe dig, eller du kan gå ned i en MESSAGE butik og henvende dig til personalet. Husk at have din bon klar uanset om du kontakter kundeservice eller en MESSAGE butik.
 
Hvem skal betale forsendelsesomkostninger ved reklamation?
Når vi modtager en henvendelse angående reklamationer, skal du typisk registrere det i vores Returportal, så du gratis kan sende det retur til os. Kontakt dog kundeservice, inden du sender pakken retur.

  

Kan jeres produkter udgøre en risiko for farer?
Langt størstedelen af vores produkter er beklædningsgenstande, som ikke betragtes at være i risiko for at kunne udgøre en sikkerhedsmæssig fare. De få produkter, der sælges på mbym-shop.com, som ikke er beklædningsgenstande, risikovurderes med henblik på at kende risikoen for en evt. fare i forbindelse med brug.
    

Kan jeg gå ind i en MESSAGE butik og få min vare byttet, hvis jeg oplever en fejl ved min vare?
Ja det kan du. Alle varer købt på mbyM-shop.com kan byttes og returneres i alle MESSAGE butikker i Danmark. Se på hjemmesiden www.message.dk, hvor butikkerne er placeret.

Produkter

Har mbyM-shop.com andre varer på lager end dem, der vises online?mbyM-shop.com har kun de viste varer på lager. Vi forsøger at have så bredt et udvalg som muligt. Vi opdaterer derfor hele tiden webshoppen med nye styles. Hvis du har set et mbyM produkt vi ikke har på lager, er du velkommen til at kontakte voreskundeservice, som kan hjælpe dig med at finde en butik som har varen på lager.
Hvor kan jeg se de nyeste varer på mbyM-shop.com?Du kan altid se de nyeste varer på mbyM-shop.com under kategorien “Nyheder”.
Hvornår holder mbyM-shop.com udsalg?Hos mbyM-shop.com holdes der udsalg ca. 2 gange om året. Et efter sommersæsonen og et efter vintersæsonen.

Persondata

1 INFORMATION OM BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER
Din datasikkerhed er vigtig for os, og vi vægter derfor højt, at dine personoplysninger håndteres på en ansvarlig måde. Nedenfor kan du læse, hvordan MESSAGE A/S (herefter ”MBYM”, "vi", "os" eller "vores") behandler personoplysninger om dig, når vi agerer som dataansvarlig. Du kan også læse om, hvilke rettigheder du har i forbindelse med vores behandling.

  

2 MBYMS ROLLE SOM DATAANSVARLIGE
I forbindelse med driften af vores virksomhed behandler vi en række personoplysninger. Det gør vi for, at vi kan servicere dig bedst muligt. Vi indsamler og behandler hovedsageligt almindelige (ikke følsomme) personoplysninger. 

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte MBYM her:

MESSAGE A/S
CVR: 10089859
A F Heidemanns Vej 19, 9800 Hjørring


Kontakt:
Telefon: 96232200
Email: GDPR@message.dk

3 HVILKE PERSONOPLYSNINGER VI INDSAMLER OG FORMÅLET
Vi behandler personoplysninger om dig i en række forskellige situationer. Læs nærmere om vores behandling i de forskellige situationer nedenfor.

    
3.1 Besøgende på mbyMs hjemmesider og brugere af mbyMs online-tjenester
Når du besøger mbyMs hjemmesider (f.eks. mbyM-shop.com) eller bruger vores andre online-tjenester (på f.eks.  Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok), kan MBYM behandle oplysninger om din IP-adresse samt informationer om din computer, enhed og browser.
   
Vi behandler også oplysninger om dit besøg (f.eks. oplysninger om den måde, du kommer ind på vores hjemmesider, hvordan du navigerer rundt på dem, hvilke sider du besøger, indhold du kigger på, dine søgninger, reklamer du har set mv.). Disse personoplysninger indhentes igennem cookies, logfiler og øvrige teknologier (du kan læse mere om vores brug af cookies her.
   
Vi behandler også personoplysninger, som du giver os i forbindelse med din brug af hjemmesiden eller vores online-tjenester, herunder e-mailadresse, samt øvrige oplysninger du giver til os.
   
Vi bruger dine personoplysninger for, at vi kan gøre relevante produkter, leverancer, ydelser og services (”Ydelser”) tilgængelige for dig og til at forbedre din oplevelse af vores hjemmesider og online-tjenester samt de Ydelser, vi tilbyder. Vi bruger også personoplysningerne til at vise dig indhold på vores og andres sider baseret på dine aktiviteter og præferencer, og til at begrænse antallet af gange du ser det samme indhold.
   
Vores grundlag for behandlingen er vores legitime interesser i at gøre vores hjemmeside (og online tjenester) tilgængelige for dig (databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(f)) eller dit samtykke (databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(a) og cookiebekendtgørelsen § 3).
  
Vi opbevarer personoplysninger indsamlet i forbindelse med dit besøg på vores hjemmeside 2 år.

   
3.2 Kunder hos mbyM
Når du er kunde hos mbyM, og køber via vores webshop, behandler mbyMpersonoplysninger om dit navn, din adresse, e-mailadresse, dine køb, betalingsoplysninger samt information fra offentligt tilgængelige kilder og øvrige oplysninger, som du giver til os.
   
Vi behandler personoplysningerne med det formål at kunne opfylde aftalen med vores kunder, med henblik på at levere Ydelserne, fakturere, føre statistik og foretage kvalitetsstyring samt for at opretholde vores kunderegistrer og yde generel service, markedsføring og salg over for vores kunder. 
   
Vores grundlag for behandlingen er aftalen med dig (databeskyttelsesforordningen artikel 6(1) (b)) eller vores legitime interesser i at administrere dine oplysninger som kunde hos os (databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(f)).
   
Vi opbevarer personoplysninger om vores kunder 2 år.

   
3.3 Modtagere af markedsføring
Når du modtager markedsføring, herunder nyhedsbreve fra mbyM, behandler vi personoplysninger om e-mailadresse, og evt. navn og telefonnummer. Vi behandler også oplysninger om dine præferencer i forhold til markedsføring eller kommunikation, din brug af den markedsføring, vi sender til dig (herunder f.eks. om du har åbnet en e-mail fra os, om e-mailen er læst, og hvilke links du har åbnet), samt oplysninger, som du i øvrigt giver til os.
  
Vi behandler dine personoplysninger med henblik på markedsføring af vores virksomhed og virksomhedens Ydelser, oprettelse og administration af dig som abonnent på markedsføring. Vi bruger personoplysningerne om dine præferencer og din brug, for at forstå den måde, som vores kunder tager imod vores markedsføring og for at forbedre markedsføringen over for dig og vores øvrige kunder fremadrettet.
 
Vi sender kun markedsføringsmateriale til dig på e-mail, sms eller via anden elektronisk kanal, når vi har indhentet dit samtykke hertil, når dette er påkrævet i henhold til markedsføringslovens regler. 
  
Vi bruger også personoplysninger om dig til at vise dig indhold på vores og andres sider baseret på dine aktiviteter og præferencer, og til at begrænse antallet af gange du ser det samme indhold, samt til måling af effektiviteten af vores indhold og markedsføring. Til brug herfor vil vi kunne uploade din e-mailadresse til annonceringsværktøjer hos eksempelvis Google eller Facebook med henblik på fremsendelsen af målrettet markedsføring.

Vores grundlag for behandlingen er vores legitime interesser i at efterkomme dit ønske om at modtage markedsføring fra os, som du har givet samtykke til efter markedsføringsloven (databeskyttelses-forordningen artikel 6(1)(f)). 

Vi opbevarer personoplysninger om modtagere af markedsføring 2 år.

   
3.4 Deltagere i konkurrencer 
Når du deltager i konkurrencer, behandler vi personoplysninger om e-mailadresse, besvarelse til den pågældende konkurrence, profilnavn.
 
Vi behandler dine personoplysninger med henblik på administration af konkurrencer, udtrækning af vindere mv.
 
Vores grundlag for behandlingen er vores legitime interesser i at afvikle konkurrencen og rette henvendelse til vinderen (databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(f)).
 
Vi opbevarer ovenstående oplysninger indsamlet i forbindelse med afholdelse af konkurrencer 2 år.

   
3.5 Samarbejdspartnere og/eller leverandører til mbyM
Når du er samarbejdspartner eller leverandør til MBYM eller er kontaktperson hos en samarbejdspartner/leverandør, behandler vi personoplysninger om navn, virksomhedsadresse, arbejdstelefonnummer, e-mailadresse, titel samt offentligt tilgængelig information og øvrige oplysninger, som du giver til os.
   
Vi behandler personoplysningerne til brug for kontraktstyring samt for at modtage varer og tjenester fra vores leverandører og samarbejdspartnere, og hvor det er relevant for at opfylde aftaler med vores kunder.
   
Vores grundlag for behandlingen er aftalen med dig (databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(b)) eller vores legitime interesser i at varetage relationen med dig/den virksomhed du repræsenterer som samarbejdspartner/leverandør (databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(f)).
  
Vi opbevarer ovenstående oplysninger om samarbejdspartnere og/eller leverandører 1 år.

   
4 DELING AF DINE PERSONOPLYSNINGER MED ANDRE
mbyM kan videregive dine personoplysninger til andre leverandører og/eller serviceudbydere i forbindelse med den almindelige drift af vores forretning samt til vores koncernforbundne selskaber.
  
mbyM kan endvidere videregive dine personoplysninger til en offentlig myndighed i situationer, hvor vi konkret er forpligtiget til at videregive dine personoplysninger i medfør af lovgivning og underretningsforpligtigelser, som vi er underlagt.

Det kan eksempelvis være nødvendigt at videregive personoplysninger til følgende modtagere:
Rådgivere.
Databehandler.
   
Vi forsøger at begrænse videregivelsen af data i personhenførbar form og dermed videregivelsen af oplysninger, som kan henføres til dig personligt.
   
mbyM overlader desuden dine personoplysninger til databehandlere. Vores databehandlere behandler alene dine personoplysninger til vores formål og på vores instruks.

   
5 OVERFØRSEL AF PERSONOPLYSNINGER TIL LANDE UDEN FOR EU/EØS
Vi kan i forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger overføre oplysningerne til lande uden for EU/EØS (tredjeland).

Dine personoplysninger kan overføres til de lande, hvor EU-Kommissionen har vurderet, at databeskyttelsesniveauet er på højde med det beskyttelsesniveau, der er i EU/EØS (sikre tredjelande).

Vi kan også overføre dine personoplysninger til usikre tredjelande.

Du kan læse mere om overførsel af personoplysninger til lande uden for EU/EØS på EU-Kommissionens hjemmeside.

Ønsker du yderligere information om vores overførsel af personoplysninger til lande uden for EU/EØS, er du velkommen til at kontakte os.
    
6 OPBEVARING, DATAINTEGRITET OG SIKKERHED 
Når dine personoplysninger ikke længere er nødvendige, vil vi sikre, at de slettes på en sikkerhedsmæssigt forsvarlig måde. 
  
Det er vores politik at beskytte personoplysninger ved at træffe tilstrækkelige tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger.

Vi har implementeret sikkerhedsforanstaltninger, der skal sikre databeskyttelse for alle de personoplysninger, som vi behandler. Vi gennemfører regelmæssigt interne opfølgninger i forhold til tilstrækkeligheden og efterlevelsen af politikker og foranstaltninger.

   
7 DINE RETTIGHEDER
Som registreret har du en række rettigheder i henhold til databeskyttelsesforordningen. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.

Du kan – ubetinget og til enhver tid – trække ethvert samtykke tilbage. Det kan ske ved at sende en e-mail til os (se e-mail ovenfor). Tilbagekaldelse af dit samtykke vil ikke have nogen negativ indvirkning. Det kan dog betyde, at vi ikke fremover kan opfylde specifikke anmodninger fra dig. Tilbagekaldelse af dit samtykke vil ikke påvirke lovligheden af behandlingen på grundlag af samtykke, inden det trækkes tilbage. Endvidere vil det ikke påvirke nogen behandling, der udføres på anden lovlig basis.

Du kan desuden – ubetinget og til enhver tid – gøre indsigelser gældende mod vores behandling, når den sker på baggrund af vores legitime interesse. 

Dine rettigheder omfatter også følgende:

• Ret til indsigt: Du har ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig.

• Ret til berigtigelse: Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget og ufuldstændige personoplysninger fuldstændiggjort.

• Ret til sletning (retten til at blive glemt): I særlige tilfælde har du ret til at få slettet personoplysninger om dig, inden det tidspunkt hvor vi almindeligvis vil slette dine personoplysninger.

• Ret til begrænsning af behandling: Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle personoplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

• Ret til at gøre indsigelse: Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, og altid hvis behandlingen er med henblik på direkte markedsføring.

• Ret til dataportabilitet: Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden.

• Ret til at indgive klage: Du kan til enhver tid indgive klage til Datatilsynet over vores behandling af personoplysninger. Se mere på www.datatilsynet.dk, hvor du også kan finde yderligere information om dine rettigheder som registreret.

   
8 OPDATERING AF VORES PRIVATLIVSPOLITIK
Fra tid til anden vil det være nødvendigt for os at opdatere denne privatlivspolitik. Vi gennemgår regelmæssigt vores privatlivspolitik for at sikre, at den er opdateret, retvisende og i overensstemmelse med gældende lovgivning og principper for behandling af personoplysninger. Vi offentliggør nye versioner på vores hjemmeside.
    
Denne politik har versionsnr. 16 og er gældende fra den 8. juni, 2022.

Nyhedsbrev

Hvordan kan jeg tilmelde mig mbyM-shop.com nyhedsbrevet?Du kan tilmelde dig via vores tilmeldingsformular til nyhedsbrevet, som du finder på webshoppen.

Hvad får jeg ud af at tilmelde mig nyhedsbrevet?Som modtager af nyhedsbrevet, sender vi dig inspirationsmateriale, gode tilbud og særlige rabatter kun for medlemmer – vi afholder løbende spændende konkurrencer for vores medlemmer hvor man kan vinde lækre præmier.


Hvor ofte modtager jeg nyhedsbreve?Vi sender nyhedsbreve ud ca. 1-2 gange om ugen. I Julemåneden og op til kampagner kan det forekomme, at frekvensen er lidt højere.


Bliver min mailadresse givet videre?Nej, din email adresse bliver gemt og vi deler ikke dine oplysninger med 3. mand. Læs evt. mere i afsnittet om vorespersondatapolitik.


Hvordan kan jeg afmelde mig nyhedsbrevet?Du kan altid afmelde dig nyhedsbrevet, følg linket i bunden af nyhedsbrevet "Afmeld nyhedsbrev".